2010年12月4日星期六

良师

有时在想,
是不是没有遇到能够指导我的良师?

在2008年的夏天(一整年都是夏天=.=),
Ko-K的教练/导师让我感觉到什么叫良师。

她让我感觉到:
我只要认真的跟着她学习,
跟着她的步伐走,
一定能学会游泳,
而且会游得很好。

她不只教会大家游泳,
她也希望我们学会思考,
提升自己的人生价值观。

其实学会游泳是我小时候想做的一件事(对你来说可能是小事),
她教会了我!!
为了答谢,我决定画了一张图画给她,
我知道她一定会喜欢的。(那时也是想画就画的=.=)
哈哈哈~

P/S: 她=Pn Salmiah,其实还有其他教练也很好。
__________________________________________________________
Master

Sometimes I wonder that is it I didn't meet any good teacher/master
to guide me?

I met a good master when I joined the Kok-k RENANG at year 2008.

She let me felt that if I follow her instructions and guidances,
I am sure that i will swim well in the future.

She not only teach us about swimming,
she hope also we know how to think,
how to appreciate,
and how to improve our self value.

Actually I hope I can swim when I was child,
and now I can swim already because of her.
So I decided to draw something to her,
I know she will happy.
Hahaha....

P/S: she = Pn Salmiah, and other masters also very good.

2 条评论:

snowei 说...

良师可遇不可求。
等待良师出现的同时你也可以成为其他人的贵人。
你也要多多向他学习,你教我游泳时很凶咯。

不过我还是很感激有你们两个哥哥,虽然你们时常欺负我,但我知道如果我有舍么事,你们都会为我挡风挡雨。谢谢!

NYPstyle 说...

haha, 你太自我中心拉,跟你讲这样做,你就是做自己的,我很累看到你咯。