2011年3月18日星期五

和妈妈讲道理记1 - 儿啊 ( Dialogue between mum and I )


很喜欢跟我妈讲大道理~~

妈:儿啊,你每天画这画那,大学不用读书的啊??
我:有啦,有读啦,读酱多也不会1st Class了啦!
妈:你那里可以这样讲,你应该用功读才对!
我:哎哟,人每天可以做很多事,干嘛就只是要读书啊?今天我不画这些,我也不会去一直读啦。这样读也是毕业,勤劳读也是毕业。可是现在画和以后才画就不一样的。你觉得三十岁突然要画一本书,马上就可以画出来啊??
妈:也对hor.....
我:哎呀,我一天只不过花一小时、两小时画一下。而且我很少打Game了啦。你希望我每天玩Game哦?(讲到牺牲玩Game是很伟大的事情那样)
妈:真的没玩吗?有吗?
我:是啦。我现在画一下画一下,以后浪费一点钱,出本书给自己看,没人买没关系啦。老了还可以翻来看自己有多废,爽就好啦!
妈:是hor, 你继续你继续。
我:(嘻嘻)
_____________________________________________________________________________
I like to share my own opinion with my mother.

Mum: Why you can draw everyday? No need study at all?
Me: Got la, I got read some la, study so much I also won't get 1st class already.
Mum: How can you say like that, you should study hard!
Me: Aiyo, we can do many things everyday, why we don't other things else.... Do you think I can draw and write a book at once when I am 30 years old?
Mum: Yalo...can't...
Me: Don't worry la, I just spend 1 hour or 2 hours per day. Besides, I lack play game already. I think you don't wish to see me play game everyday.
Mum: Haha, really?
Me: Yea. I do my blog day by day. And then I can spend some money to publish my own book in the future. If nobody buy also never mind, I just do it for fun. I can also read what I did when I was young. Happy enough!
Mum: yala yala, continue your work la.
Me: Hehe...

7 条评论:

iammao 说...

记得送我一本咯 okay okay

NYPstyle 说...

(-___-'')出了才讲吧~~~~~~~~~~~~~~~

snowei 说...

阿妈很像越来越开通了。

NYPstyle 说...

是我讲到太有道理了=D)))

鄭惠心 说...

嘴角往上扬啊我,哈哈哈~

NYPstyle 说...

哈哈哈,X)

Unknown 说...

加油~